بلاگ, سینک

انواع سینک ظرفشویی

انواع سینک ظرفشویی

انواع سینک‌ ظرفشویی  آشپزخانه یکی از عناصر اصلی و مهم در طراحی و کاربری فضاهای آشپزخانه هستند. انتخاب نوع و اندازه مناسب سینک آشپزخانه به کاربران این امکان را می‌دهد که از فضای آشپزخانه به طور بهینه و استفاده کنند. در ادامه به معرفی انواع مختلف سینک‌های آشپزخانه، مزایا و معایب آن‌ها خواهیم پرداخت. در فروشگاه اینترنتی لوازم آشپزخانه رادهوم می‌توانید با خیالی راحت به خرید سینک ظرفشویی در انواع مختلف با بهرین قیمت و کیفیت بپردازید.

انواع سینک ظرفشویی از نظر طراحی

سینک‌ ظرفشویی آشپزخانه از نظر تعداد لگن، جنس، شکل و نحوه نصب انواع مختلفی دارند. در ادامه به معرفی برخی از انواع سینک آشپزخانه می‌پردازیم:

  • سینک تک لگن

 این نوع سینک ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین نوع سینک است. یک لگن بزرگ برای شستن ظروف و مواد غذایی دارد. سینک‌های تک لگن برای آشپزخانه‌های کوچک یا کم استفاده مناسب هستند.

سینک-تک-لگن

  • سینک دو لگن

 این نوع سینک دو لگن مجزا دارد که یکی برای شستن ظروف و دیگری برای شستن میوه و سبزیجات یا مواد غذایی کثیف استفاده می‌شود. سینک‌ دو لگن برای آشپزخانه‌های بزرگ یا پر استفاده مناسب هستند.

سینک-دو-لگن

  • سینک سه لگن

 این نوع سینک سه لگن مجزا دارد که یکی برای شستن ظروف، دیگری برای شستن میوه و سبزیجات و دیگری برای آبکشی ظروف استفاده می‌شود. سینک‌ سه لگن برای آشپزخانه‌های حرفه‌ای یا صنعتی مناسب هستند.

سینک-سه-لگن

 

انواع سینک ظرفشویی از نظر نحوه نصب

سینک‌ ظرفشویی از نظر نحوه نصب، به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند:

  • سینک‌ توکار

سینک‌ توکار، رایج‌ترین نوع سینک‌ ظرفشویی هستند. این سینک‌ ها در ابتدا برشی در سطح کابینت ایجاد می‌شود و سپس سینک در آن قرار می‌گیرد. لبه‌های سینک از سطح کابینت بیرون می‌زند و به همین دلیل، سینک‌ توکار ظاهری زیبا و مدرن دارند. علاوه بر این نصب آسان و قیمت مناسبی هم دارند. اما در صورت آسیب دیدن، تعمیر آن دشوار است وآب ممکن است به زیر سینک نفوذ کند. برای خرید سینک توکار با بهترین قیمت و کیفیت در برند های مختف از جمله سینک ظرفشویی توکار اخوان، به فروشگاه اینترنتی رادهوم مراجعه کنید.

  • سینک‌ روکار

سینک‌ روکار، مشابه سینک‌ توکار هستند، با این تفاوت که لبه‌های سینک به زیر کابینت فرو رفته است. این سینک‌ها در مقایسه با سینک‌های توکار، ظاهری ساده‌تر دارند. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی لوازم آشپزخانه رادهوم به خرید سینک روکار در برند های متفاوت از جمله سینک روکار اخوان با بهترین قیمت و کیفیت بپردازید.

بیشتر بخوانید
انواع فر آشپزخانه

{ا گر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر راجب سینک توکار و روکار هستید، ما مقاله ای با عنوان تفاوت سینک توکار و روکار برای شما عزیزان تهیه کرده‌ایم و بررسی جامع هردو سینک پرداخته ایم، برای خواندن این مقاله روی لینک کلیک کنید.}

سینک‌-توکار-و-سینک-روکار

  • سینک‌ زیرکار

سینک‌ زیرکار، در ابتدا در زیر سطح کابینت نصب می‌شوند. سپس، سطح کابینت بر روی سینک قرار می‌گیرد. این سینک‌ها ظاهری زیبا و مدرن دارند و در برابر نفوذ آب مقاوم هستند. نصب این نوع سینک‌ها کمی دشوار است و قیمت بالاتری نسبت به دیگر سینک‌ها دارند.

سینک-زیرکار

انواع سینک ظرفشویی از نظر جنس

 سینک‌ ظرفشویی از نظر جنس، انواع مختلفی دارند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله، انواع سینک ظرفشویی از نظر جنس را بررسی می‌کنیم و مزایا و معایب هر نوع را بیان می‌کنیم. سینک‌های آشپزخانه از نظر جنس، به دو دسته کلی فلزی و سنگی تقسیم می‌شوند.

 

  • سینک‌ فلزی

 سینک‌ فلزی از قدیمی‌ترین انواع سینک‌های آشپزخانه هستند. این سینک‌ها از مواد مختلفی مانند استیل ضد زنگ، برنج، مس و چدن ساخته می‌شوند.

  • سینک‌ استیل ضد زنگ

سینک استیل ضد زنگ، رایج‌ترین نوع سینک‌های آشپزخانه هستند. این سینک‌ها دارای مزایای زیادی مانند قیمت مناسب، مقاومت در برابر زنگ‌زدگی، استحکام بالا و سهولت در تمیز کردن هستند. با این حال، سینک‌های استیل ضد زنگ نیز معایبی دارند. این سینک‌ها ممکن است در اثر ضربه، خراشیده شوند. همچنین، سینک‌های استیل ضد زنگ در هنگام برخورد ظروف با یکدیگر، صدای زیادی تولید می‌کنند. برای خرید سینک استیل  با بهترین قیمت و کیفیت از فروشگاه رادهوم کلیک کنید.

  • سینک‌ برنجی

سینک‌ برنجی، دارای ظاهری زیبا و شیک هستند. این سینک‌ها نسبت به سینک‌های استیل ضد زنگ، در برابر خراشیدگی و زنگ‌زدگی مقاوم‌تر هستند. سینک‌ برنجی گران‌تر از سینک‌ استیل ضد زنگ هستند و نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید
تفاوت سینک توکار و روکار چیست؟

سینک‌-برنجی

  • سینک‌ مسی

 سینک مسی، دارای ظاهری بسیار زیبا و شیک هستند. این سینک‌ها در برابر زنگ‌زدگی مقاوم هستند ولی به مرور زمان، رنگ آنها تیره می‌شود. سینک‌ مسی گران‌تر از سینک‌ استیل ضد زنگ و برنجی هستند و نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارند.

سینک‌-مسی

  • سینک‌ سنگی

 سینک‌ سنگی، از جمله سینک‌های گرانیتی، کوارتزی و مرمری، دارای ظاهری بسیار زیبا و شیک هستند. این سینک‌ها در برابر خراشیدگی و زنگ‌زدگی مقاوم هستند و به مرور زمان، رنگ آنها تغییر نمی‌کند. با این حال، سینک‌های سنگی گران‌تر از سینک‌های فلزی هستند و نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارند.

سینک‌-سنگی

  • سینک ظرفشویی کوارتز

سینک ظرفشویی کوارتز، یکی از انواع سینک‌های سنگی است که از ترکیبی از سنگ طبیعی کوارتز و رزین ساخته می‌شود. این نوع سینک ظرفشویی، مقاومت بالایی در برابر ضربه، خراشیدگی و حرارت دارد. همچنین، تنوع رنگی بالایی دارد و می‌تواند با هر دکوراسیونی هماهنگ شود. این نوع سینک قیمت نسبتا بالایی دارد، اما با توجه به ویژگی‌هایی که دارد قیمت بالای ان توجیح می‌شود.

 

  • سینک ظرفشویی مرمر

سینک ظرفشویی مرمر، یکی دیگر از انواع سینک‌های سنگی است که از سنگ طبیعی مرمر ساخته می‌شود. این نوع سینک ظرفشویی، بسیار زیبا و لوکس است و می‌تواند جلوه خاصی به آشپزخانه ببخشد. همچنین، مقاومت بالایی در برابر ضربه و خراشیدگی دارد. اما احتمال شکستن ظرو در اثر برخورد با آن وجود دارد.

سینک-ظرفشویی-مرمر

  • سینک ظرفشویی سنگ صابونی

سینک ظرفشویی سنگ صابونی از سنگ طبیعی سنگ صابونی ساخته می‌شود. این نوع سینک ظرفشویی، مقاومت بالایی در برابر ضربه، خراشیدگی و حرارت دارد. همچنین، به دلیل صاف و صیقلی بودن سطح آن، به راحتی تمیز می‌شود. قیمت این نوع سینک ظرفشویی در مقایسه با انواع دیگر سینک‌ها کمی بیشتر است.

  • سینک ظرفشویی سرامیکی

سینک ظرفشویی سرامیکی، یکی دیگر از انواع سینک‌های سنگی است که از سرامیک ساخته می‌شود. این نوع سینک ظرفشویی، مقاومت بالایی در برابر ضربه، خراشیدگی و حرارت دارد. همچنین، به دلیل صاف و صیقلی بودن سطح آن، به راحتی تمیز می‌شود.

بیشتر بخوانید
تفاوت فر برقی و فر گازی چیست؟

برترین سینک‌ ظرفشویی خارجی

انواع مختلفی از سینک‌های ظرفشویی در بازار وجود دارد که هر یک ویژگی‌های منحصر به فردی دارند در ادامه به معرفی بهترین سینک‌ ظرفشویی خارجی می‌پردازیم.

  1. سینک ظرف‌شویی آروما (Aroma) – ایتالیا
  2. سینک ظرف‌شویی اوتیس (Otis) – چین
  3. سینک ظرف‌شویی ترامونتینا (Tramontina) – برزیل
  4. سینک ظرف‌شویی شاک (Schock) – آلمان
  5. سینک ظرف‌شویی فاستر (Foster) – ایتالیا
  6. سینک ظرف‌شویی فرامکو (Faramco) – ترکیه
  7. سینک ظرف‌شویی وایز (Wise) – ایتالیا

برترین-سینک‌-ظرفشویی-خارجی

بهترین مارک سینک‌ ظرفشویی ایرانی

در ایران، شرکت‌های معتبری در زمینه تولید محصولات آشپزخانه فعالیت دارند و سینک ظرف‌شویی ایرانی نیز به‌طور قابل توجهی مورد توجه قرار گرفته است. محصولات استیل ایرانی، به زیبایی، کارآمدی و قیمت مناسب شناخته می‌شوند.پیشنهاد ما استفاده از محصولات ایرانی است، زیرا بسیاری از شرکت‌ها محصولات خود را به کشورهای دیگر نیز صادر می‌کنند و بیش از ۱۰۰ مدل متنوع سینک ظرف‌شویی در داخل تولید می‌شود.

همچنین، خدمات پس از فروش نیز یک نکته مهم است که در برخی محصولات خارجی ممکن است فراهم نباشد. به همین دلیل، انتخاب بهترین گزینه بین محصولات ایرانی می‌تواند تضمینی برای شما باشد. برخی از برترین مدل‌های سینک ظرف‌شویی ایرانی به شرح زیر است:

  1. سینک ظرفشویی اخوان
  2. سینک ظرفشویی الماس
  3. سینک ظرفشویی کن
  4. سینک ظرفشویی آلتون
  5. سینک ظرف‌شویی استیل البرز
  6. سینک ظرف‌شویی ایلیا استیل
  7. سینک ظرف‌شویی بیمکث
  8. سینک ظرف‌شویی تی اند دی

نکات مهم برای خرید سینک ظرفشویی

سینک آشپزخانه به عنوان یکی از اجزای حیاتی آشپزخانه، نقش مهمی در تعیین کارایی و زیبایی این فضا ایفا می‌کند. در انتخاب سینک مناسب، ویژگی‌هایی از قبیل جنس ساخت، ابعاد، عمق، تعداد لگن‌ها، نوع نصب، قابلیت تمیز شدن و طراحی و استایل آشپزخانه باید مدنظر قرار گیرد. با توجه به این ویژگی‌ها، می‌توانید سینکی که با نیازها و سبک آشپزخانه شما هماهنگ است، را انتخاب کنید و در نهایت ظاهر اشپزخانه خود را بهبود ببخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *