بلاگ, سینک

تفاوت سینک گرانیتی و سینک کورین

تفاوت سینک گرانیتی و سینک کورین

یکی از دغدغه های خرید سینک ظرفشویی جنس و مدت زمان استفاده از آن می‌باشد، این که چه سینکی را خریداری نماییم که بتوان مدت زمان بیشتری از آن استفاده کرد و طرز نگهداری آسان و مقاومت بالایی داشته باشد. تفاوت سینک گرانیتی و سینک کورین یکی از انواع سینک‌های ظرفشویی یکپارچه می‌باشند که امروز در اکثر خانه‌ها دیده می‌شوند و در صنعت آشپزخانه محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. مواد تشکیل دهنده سینک گرانیت از مواد درجه یک سینک آشپزخانه هستند که سال‌ها می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. اگر قصد خرید سینک ظرفشویی را با بهترین قیمت و کیفیت دارید، فروشگاه اینترنتی رادهوم بهترین گزینه برای شما است.

در این مقاله ما به مقایسه سینک کورین با سینک گرانیتی می‌پردازیم و تفاوت‌های این دو سینک را بیان می‌کنیم تا آخر این مقاله همراه ما باشید زیرا به تصمیم گیری شما در خرید سینک ظرفشویی کمک می‌کند. سینک کورین از یک نوع سنگ مصنوعی و دست ساز انسان ساخته شده است که شبیه سنگ طبیعی است ولی از سنگ طبیعی سبک‌تر می‌باشد. نام تجاری کورین Dupont corporation است که به مواد سطح جامد گفته می‌شود. ازآن‌جایی سنگ کورین بسیار شبیه سنگ گرانیت است تشخیص این دوباهم بر عهده متخصصین این کار برمی‌آید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین سینک ظرفشویی را نیز مطالعه کنید.

سینک کورین چیست؟

سنگ کورین یک سنگ مصنوعی است که با رنگ و طرح ثابت شناخته می‌شود و کورین ساخته دست ساز انسان است و از ترکیب رزین های اکرولیک، اپلوکسید، مواد معدنی و پلی استر با رنگدانه‌های مختلف و مواد مشتق شده از بوکسیت‌های طبیعی یک سنگ رسوبی تشکیل می‌شود. برای خرید سینک کورین در برندهای معروف ایران با بهترین کیفیت به فروشگاه رادهوم مراجعه کنید.
سینک کورین چیست؟

سینک گرانیتی چیست؟

سنگ گرانیت یک سنگ طبیعی است و به عنوان یکی از قوی‌ترین سنگ‌های جهان شناخته می‌شود. گرانیت در طیف گسترده ای از رنگ‌ها و الگوها وجود دارد و نقطه کانونی منحصر به فرد و دلپذیری را به خانه شما ایجاد می‌کند. اگر قصد خرید سینک گرانیتی را با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت را از فروشگاه رادهوم دارید، کلیک کنید.

{ ما در مقاله سینک گرانیتی چیست، به طور کامل به معرفی این سینک با تمام جزئیات آن پرداخته‌ایم که خواندن ان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.}

بیشتر بخوانید
مزایا و معایب سینک گرانیتی

سینک گرانیتی چیست؟

تفاوت سینک کورین با سینک گرانیتی

سینک کورین با وجود ظاهری شبیه به سینک گرانیتی ولی از لحاظ کیفیت وعملکرد تفاوت‌های زیادی باهم دارند که در این‌جا به چند نمونه از آن اشاره می‌شود.

  • مقاومت در برابر حرارت

سینک کورین نسبت به حرارت و دما حساس و آسیب پذیر هستند، تابه یا قابلامه‌های داغ باعث سوزانده شدن سینک‌های کورین می‌شوند که برای محافظت از این نوع در برابر گرمای شدید باید تخته یا یک وسیله‌ای قرار دهید، لازم به ذکر است که اگر سینک‌های کورین حرارات دیدن اثار سوختگی تا حدودی با سابیدن از بین می‌رود.

سینک گرانیتی نسبت به دما و حرارت مقاوم هستند و شما می‌توانید بدون هیچ نگرانی تابه یا قابلامه داغ بر روی آن قراردهید و حتی به راحتی می‌توانید تابه داغ مستقیما بر روی سینک گرانیتی قرار دهید. سینک گرانیت نسبت به سینک‌های دیگر تحمل دمای بالای بیشتری برخوردار می‌باشد، تحمل بالای 280 درجه سانتی‌گراد را دارد. یکی از دلایل کیفیت بالای سینک ظرفشویی تحمل دمای آن می‌باشد.

  • مراقبت و نظافت

 سینک کورین به راحتی با آب یا محلول شوینده تمیز می‌شود ولی نباید از پاک کننده های شیشه استفاده کنید زیرا باعث جا گذاشتن خط دستمال بر روی سینک می‌شود و همین‌طور اثر طولانی مدت غذاهای اسیدی بر روی سینک کورین باعث به جا مانده شدن آن بر روی سینک می‌شود. سینک گرانیتی نسبت به سینک‌های دیگر مقاومت بالایی در برابر هر گونه لک و مواد غذایی دارد ولی باید حواستان باشد که مدت طولانی اثار مواد غذایی اسیدی بر روی سینک گرانیتی باقی نماند زیرا باید لکه شدن سینک می‌شود.

  • طرز نگهداری از نظر خط و خش

سینک کورین نسبت به هر گونه ضربه، خط و خش در مقایسه با سینک گرانیتی آسیب پذیری بیشتری دارد ولی نگران آن نباشید آثار جزئی را می‌توان با یک پولیش از بین برد زیرا جنس سینک کورین از سنک مصنوعی ساخته شده است از گرانیت نرم تر می‌باشد. سینک گرانیت چون از سنگ طبیعی تولید شده است نسبت به هرگونه ضربه، خط و خش مقاومت بالایی دارد و می‌تواند محلولهای اسیدی و قلیایی را تحمل کند.

  • طول عمر

سینک کورین معمولا  ضمانت نامه بالایی دارد ولی بازهم بیشتر از آن زمان که شرکت که خریداری کرده اید  بیان کرده است می‌توانید از آن استفاده نمایید در صورت این‌که در نگهداری  و مراقبت از آن دقت کنید. سینک کورین را با آب و صابون شستشو دهید و برای تمیز کردن آن از مواد شوینده قوی و وایتکس استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید
راهنمای خرید سینک ظرفشویی گرانیتی

سینک گرانیتی یکی از بادوام ترین  سینک‌های ظرفشویی می‌باشد به دلیل متریال و مواد سازنده آن سال‌های طولانی می‌توانید از آن استفاده نمایید. برای تمیز کردن سینک گرانیتی می‌توانید از آب و صابون استفاده کنید و برای از بین بردن لکه‌های چربی و قوی می‌توانید مقداری جوش شیرین و سرکه بر روی سینک بریزید و سپس با اسفنج به آرامی برروی آن بکشید و با آب شستشو دهید.

سینک گرانیتی بهتر است یا سینک کورین؟

سینک گرانیتی بهتر است یا سینک کورین؟

هنگام انتخاب بین کورین و گرانیت نیازها و سلیقه فردی خود را نظر بگیرید، همه جوانب و این‌که برای چه فضایی می‌خواهید استفاده کنید مد نظر قرار دهید. از آن‌جایی که گرانیت بسیار مقاوم تر و بادوام تر از کورین است بنابراین برای انتخاب سینک ظرفشویی که مدام از آن استفاده می‌شود بهترین گزینه سینک گرانیتی می‌باشد. گرانیت در اثر گرما و فشار پوسته زیر زمین ساخته می‌شود بنابراین صفحات داغ یا تابه‌های داغ بر روی گرانیت هیچ تاثیری ندارند.

همچنین ما در مقاله انواع سینک ظرفشویی، به معرفی مدل های دیگر سینک پرداخته‌ایم و هرکدام را به طور کامل معرفی کرده‌ایم که خواندن آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

هنگام انتخاب سینک کورین یا گرانیت به این نکته توجه نکته اندازه پیشخوان خود را در نظر بگیرید، اگر به دنبال سینک‌های همسان با پیشخوان هستید کورین انتخاب مناسبی برای شما می‌باشد. اگر بخواهم از نظر مقایسه سینک گرانیت با سینک کورین بگوییم به این نتیجه می‌رسیم که مقاومت سینک گرانیتی بیشتر از سینک کورین است ولی سینک کورین نسبتا سبک‌تر می‌باشد.

نکات لازم خرید سینک ظرفشویی با کیفیت

نکات لازم خرید سینک ظرفشویی با کیفیت

هنگام خرید سینک ظرفشویی خیلی از افراد فقط به دنبال زیبایی و ظاهر سینک می‌باشند و به برخی از موارد توجه نمی‌کنند که  بعد از مدتی وقتی با مشکلی روبه رو می‌شوند متوجه نکات مهم و ضرروی آن می‌شوند مانند:

  • عدم توجه و بررسی جزئیات طراحی سینک

هنگام خرید سینک باید به سوراخ تخلیه آن دقت نمایید، سینک با سوراخ تخلیه مرکزی فضای سینک را کاهش می‌دهد و سینک که یک تخلیه سوراخ در پشت دارد بهتر تخلیه صورت می‌گیرد، ولی فضای بیشتری را بر روی سینک در اختیار می‌گیرند.

  • طراحی لبه سینک

لبه ضخیم فضای سینک را کاهش می‌دهد و درعین حال سینک جلوه ظاهری خوبی درآشپزخانه به وجود می‌آورد، سینک‌های گرانیتی لبه‌های نازک و سبک دارند که این امر باعث می‌شود بیشترین فضا برای شستشو در اختیار داشته باشید.

  • از کیفیت لوازم جانبی سینک غافل نشوید

نادیده گرفتن سطح کیفی لوازم جانبی سینک می‌تواند منجر به تعویض مداوم آن‌ها شود که استفاده از لوازم جانبی بی‌کیفیت طول عمر سینک شما را کاهش می‌دهد.

  • خریداری سینک از فروشگاه‌های معتبر
بیشتر بخوانید
تفاوت سینک توکار و روکار چیست؟

هنگام خرید سینک در انواع و مدل‌های متفاوت سینک گرانیتی یا سینک کورین باید از فروشگاه‌های معتبر( فروشگاه لوازم خانه رادهوم) خریداری نمایید که مطمئن شوید سینک ظرفشویی باکیفیت در اختیار شما قرار می‌دهد.

سوالات متداول

در اینجا به بررسی چند سوال متدوال شما می‌پردازیم:

  • مزیت سینک گرانیتی چیست؟

سینکهای گرانیتی به دلیل وزنی که دارند هزینه نصب و پشتیبانی آن‌ها نسبت به سینک کورین بیشتر است.

  • آیا سینک کورین همان سینک گرانیتی است؟

جنس سینک کورین بسیار شبیه به سینک گرانیت می‌باشد که فقط افراد متخصص قادر به تشخیص از لحاظ ظاهری تفاوت این دو سینک باهم هستند. این نکته را بدانید که کورین یک سنگ طبیعی نیست بلکه مصنوعی می‌باشد و ساخته شده دست‌ساز انسانی است، که از ترکیب رزین‌های اکرولیک، آپلوکسید، مواد معدنی و پلی استر با رنگدانه‌های ساخته شده است. از لحاظ کیفیت سینک گرانیت نسبت به حرارت و هر گونه خط و خش مقاوت بالاتری نسبت به سینک کورین دارد ولی سینک کورین چون از سنگ مصنوعی ساخته شده است از لحاظ وزن سبکتر می‌باشد.

  • آیا سینک‌های گرانیتی دچار آسیب و یا ترک می‌شوند؟

سینک‌های گرانیتی یکی از مقاوم‌ترین و بادوام‌ترین سینک‌های ظرفشویی می‌باشند، ولی با گذشت زمان ممکن است آن‌ها دچار ترک یا خط و خش شوند که به راحتی می‌توان با یک پولیش خط و خش آنها را تعمیر کرد و ترک خوردگی آن‌ها را نیز به آسانی قابل تعمیر هستند.

  • مزیت سینک کورین چیست؟

یکی از مزیت‌های سینک کورین است که به علت مواد تشکیل دهنده مصنوعی سبک‌تر نسبت به سینک گرانیتی است و همین‌طورمی‌توان با سبک و مدل‌های مختلف کانتر آشپزخانه مطابقت داشته باشد به دلیل اینکه دست‌ساز انسانی می‌باشد. البته لازم به ذکر است که گفته شود یکی از مشخصات یک سینک باکیفیت و بادوام وزن و چگالی آن می‌باشد که خیلی از افراد هنگام خرید سینک ظرفشویی به این نکته توجه نمی‌کنند و فکر می‌کنند هر چه سینک سبک‌تر باشد کارایی و کیفیت بهتری دارد.

  • کدام سینک گرانیتی یا سینک کورین مقرون به صرفه‌ تر است؟

با توجه به کیفیت و نوع جنس سینک گرانیتی که از گرانیت طبیعی ساخته شده است سینک‌های گرانیتی از لحاظ قیمت بالاتر از سینک کورین است ولی باید به این نکته توجه کنید که کارایی و طول عمر سینک‌های گرانیتی بیشتر است شاید درهنگام خرید سیمنک ظرفشویی بیشترهزینه پرداخت نمایید ولی مدت‌ها می‌توانید از یک سینک باکیفیت استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *