بلاگ, سینک

مزایا و معایب سینک گرانیتی

مزایا و معایب سینک گرانیتی

مزایا و معایب سینک گرانیتی چیست؟ سینک گرانیتی از ترکیبی از سنگ طبیعی و رزین تشکیل شده است تا در برابر هرگونه استفاده سنگین مقاومت کند. سینک‌های ظرفشویی آشپزخانه کامپوزیت گرانیت و گرانیت فوق العاده سخت و محکم هستند تا از هر گونه خط و خش و گذاشتن ظروف سنگین آشپزخانه عملکرد بالایی داشته باشند. سینک های گرانیتی یک گزینه عالی برای افرادی است که به سبک و طول عمر بالا سینک ظرفشویی اهمیت می‌دهند و برایشان مهم می‌باشد.

{ اگر قصد خرید سینک ظرفشویی را در بهترین قیمت و کیفیت دارید، فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه رادهوم بهترین گزینه برای شما است.}

بر خلاف تصور اشتباه خیلی از افراد در مورد سینک‌های گرانیتی دارند آن‌ها از گرانیت جامد حکاکی نشده‌اند، بلکه از یک ماده کامپوزیت ساخته شده‌اند که دوام و مقاومت کوارتز خرد شده و سنگ را با تطبیق پذیری رزین اکرلیک ترکیب می‌کنند و سینک گرانیتی را تولید می‌نمایند. در ادامه ما ابتدا به شناخت و تعریف سینک گرانتی چیست؟ میپردازیم  و بعد مزیت‌ها و معایب سینک گرانیتی را بیان می‌کنیم برای کسب اطلاع بیشتر از سینک گرانتی تا آخر مقاله همراه ما باشید.

{ برای خرید سینک ظرفشویی گرانیتی باکیفیت و ارزان قیمت، در برترین برندهای موجود نظیر سینک گرانیتی کن به فروشگاه رادهوم مراجعه کنید.}

معایب-و-مزایای-سینک-ظرفشویی-گرنیتی

سینک گرانیتی چیست؟

گرانیت یک سنگ طبیعی است و به عنوان یکی از قوی‌ترین سنگ‌های جهان شناخته می‌شود. گرانیت در طیف گسترده ای از رنگ‌ها و الگوها وجود دارد و نقطه کانونی منحصر به فرد و دلپذیری را به خانه شما ایجاد می‌کند. سینک گرانیتی نسبت به سینک‌های دیگر مقاومت بالایی در برابر هر گونه لک و مواد غذایی دارد ولی باید حواستان باشد که مدت طولانی آثار مواد غذایی اسیدی بر روی سینک گرانیتی باقی نماند زیرا باعث لکه شدن سینک می‌شود.

بیشتر بخوانید
راهنمای خرید هود آشپزخانه

سینک گرانیتی یکی از بادوام ترین سینک‌های ظرفشویی می‌باشد به دلیل متریال و مواد سازنده آن سال‌های طولانی می‌توانید از آن استفاده نمایید. برای تمیز کردن سینک گرانیتی می‌توانید از آب و صابون استفاده کنید و برای از بین بردن لکه‌های چربی و قوی می‌توانید مقداری جوش شیرین و سرکه بر روی سینک بریزید و سپس با اسفنج به آرامی برروی آن بکشید و با آب شستشو دهید.

{ برای کسب اطلاعات بیشتر از سینک گرانیتی، به مقاله سینک گرانیتی چیست مراجعه کنید.}

سینک-گرانیتی-چیست

مزایای سینک گرانیتی

اگر به دنبال خرید سینک ظرفشویی برای آشپزخانه خود هستید و درحین زیبایی فوق العاده، کیفیت و طول عمر بالایی داشته باشد سینک گرانیتی بهترین گزینه است. مانند هر وسیله‌ای که مزیت‌ها و معایبی دارد سینک گرانتی هم دارای مزیت‌ها و معایبی می‌باشد که در این‌جا چند نمونه آن را بیان می‌کنیم اما قبل از آن، اگر قصد خرید سینک گرانیتی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید مقاله راهنمای خرید سینک گرانیتی را مطالعه کنید.

  • مقاوم بودن سینک گرانیتی

سینک‌های گرانیتی یک گزینه سینک بادوام و مقاوم می‌باشند، زیرا از ترکیبی ظریف و با دقت از رزین و سنگ طبیعی تشکیل شده‌اند تا در برابرهرگونه ضربه، استفاده خشن، خط و خش مقاومت کنند و درحین انجام آن فوق العاده به نظر برسند.

  • تحمل حرارت بالا

تحمل حرارت سینک گرانیتی نسبت به سینک استیل بسیار بیشتر است و تحمل حرارت 280 درجه سانتی‌گراد را دارد. جنس سینک‌های گرانیتی بسیار مقاوم در برابر گرما هستند و رنگ آن‌ها قابل تغییر نیست، البته برای طول عمر بیشتر بهتر است از قرار دادن ظروف داغ بر روی آن خودداری کنید.

  • تنوع رنگبندی در سینک گرانیتی

سینک‌های گرانیتی تنوع بالایی در رنگ‌بندی دارند به همین دلیل برای داشتن یک آشپزخانه دلخواه می‌توانید رنگی را که به فضا و دکوراسیون آشپزخانه شما می‌آید را انتخاب کنید. پرفروش ترین رنگ‌های آن سفید، مشکی و کرم می‌باشد.

  • خاصیت آنتی باکتریال

به دلیل استفاده از مواد کوارتز در ساخت و تولید سینک‌های گرانیتی خاصیت آنتی‌باکتریال دارند و مانع از نفوذ و رشد هر گونه میکروب و باکتری می‌شود. این سینک گرانیتی برای افرادی که شاغل هستند شاید زمان و فرصت کافی برای شستن ظروف خود را درهمان زمان ندارند بسیار مناسب می‌باشد زیرا با قرار گرفتن ساعت‌ها ظروف کثیف در سینک ظرفشویی می‌تواند باعث انتقال باکتری‌ها شود، خاصیت آنتی باکتریال بودن سینک‌های گرانیتی از انتقال میکروب و باکتری جلوگیری می‌کند.

  • نظافت آسان

تمیز کردن و نظافت سینک‌های گرانیتی به راحتی امکان پذیر است. با کشیدن یک دستمال مرطوب به راحتی تمیز می‌شوند و نسبت به سینک‌های استیل نظافت آسان‌تری دارند. برخی از سینک‌ها رد لکه آب بر روی آن‌ها باقی می‌ماند و بعد از مدتی رنگ سینک تغییر می‌کند ولی سینک‌های گرانیتی این‌گونه نیستند و به راحتی قابل تمیز شدن هستند.

بیشتر بخوانید
راهنمای خرید سینک ظرفشویی

معایب-سینک-گرانیتی

معایب سینک گرانیتی

علاوه بر مزایای سینک گرانیتی، این سینک دارای معایبی نیز نظیر:

  • گران بودن نصب سینک گرانیتی

سینک‌های گرانیتی چون از گرانیت طبیعی ساخته شده‌اند نسبت به سینک‌های دیگر دارای وزن بیشتری هستند به همین دلیل برای نصب و راه‌اندازی این سینک‌های ظرفشویی سیستم پشتیبانی بیشتری نیاز است و هزینه نصب آنها نسبت به سینک های استیل بیشتر است.

  • تمیز کردن و نگهداری

در حالی که سینک‌های گرانیتی نسبت به هر گونه لکه و خط و خش مقاوم هستند و برای نگهداری و تمیز کردن آن‌ها باید حواستان را جمع کنید که از مواد شیمیایی برای تمیز کردن و نظافت سینک گرانیتی استفاده نکنید. سعی کنید برای نظافت آن از جوش شیرین و سرکه استفاده نمایید. زیرا تمیز کردن مداوم از مواد شیمیایی باعث کاهش  طول عمر آن می‌شود. قرار دادن ظروف و وسایل داغ بر روی سطح سینک باعث سوختگی یا تغییر رنگ آن می‌شود و سقوط اشیا سنگین و نوک تیز ممکن است منجر به شکستگی، لب پریدگی  سینک گرانیتی شود.

سوال متدوال

در اینجا به بررسی چند سوال متدوال شما می‌پردازیم:

  • آیا سینک‌ ساخته شده از گرانیت ارزش دارند؟

بله، سینک‌های کامپوزیت گرانیتی دارای دوام و مقاومت بی‌نظیری هستند، آن‌ها ارزان، سبک وزن و انعطاف پذیر می‌باشند. سینک‌های گرانیتی در برابر حرارت، لکه، مقاوم هستند. آن‌ها یک وسیله کاربردی و عالی برای هر آشپزخانه‌ای می‌باشند.

  • سینک‌ ضد استیل ضد زنگ یا گرانتیت کدام عملکرد بهتری دارند؟

سینک‌های گرانیتی یکی از مقاوم‌ترین و بادوام‌ترین سینک‌های ظرفشویی می‌باشند، ولی با گذشت زمان ممکن است آن‌ها دچار ترک یا خط و خش شوند که البته قابل حل است، به راحتی می‌توان با یک پولیش خط و خش آن‌ها را تعمیر کرد و ترک خوردگی آن‌ها را به آسانی قابل تعمیر هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این موضوع، پیشنهاد می‌کنیم مقاله سینک گرانیتی یا سینک استیل را مطالعه کنید.

  • چگونه سینک‌ گرانیتی را تمیز کنیم؟
بیشتر بخوانید
بهترین سینک ظرفشویی 2024

سینک‌های گرانیتی را باید مرتب با دستمال مرطوب پاک کنید تا از رسوب آهک جلوگیری نمایید و از پاک کننده‌ای غیر ساینده مانند سرکه و جوش شیرین برای از بین بردن لکه‌های سخت استفاده کنید.

  • آیا سینک‌ گرانیتی در دراز مدت مستعد خراب شدن هستند؟

درحالی که سینک‌های گرانیتی بادوام هستند و طول عمر بالایی دارند ولی اگر مراقب نباشید و به خوبی نگهداری نکنید، از ظروف بسیار سنگین یا داغ بر روی این سینک استفاده کنید باعث خراب شدن سین‌کهای گرانیتی می‌شوند.

  • آیا سینک‌ کامپوزیت گرانیتی نیاز به آب‌ بندی دارند؟

بر خلاف گرانیت طبیعی، سینک‌های کامپوزیتی نیازی به آب‌بندی ندارند، با این حال تمیز کردن دوره‌ای با یک پاک کننده و درزگیر به حفظ لایه محافظ آن‌ها کمک می‌کند.

  • آیا سینک‌ گرانیتی گران هستند؟

اگرچه هزینه اولیه خرید و نصب سینک‌های گرانیتی نسبت به دیگر سینک‌ها گران‌تر است ولی مزیت طول عمر و دوام بالا این سینک گرانیتی ارزشمند است و ارزش هزینه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *